Drukuj 

Z wielkim sukcesem zakończyła się ogólnopolska kampania „Równość w Biznesie”. Jej celem była zmiana świadomości społecznej w kwestii równości kobiet i mężczyzn oraz wzrost akceptacji środowiska biznesowego dla podejmowania działań na rzecz wyrównywania szans kobiet w dostępie do gremiów decyzyjnych.

W ramach kampanii powstało grono Ambasadorów Równości w Biznesie, do którego zostali zaproszeni przedstawiciele i przedstawicielki różnych instytucji, firm i organizacji promujących równość kobiet i mężczyzn w dostępie do awansu. W czasie trwania kampanii w ogólnopolskich, jak i lokalnych mediach żywo komentowano problem nierówności. W artykułach, które ukazały się między innymi w „Pulsie Biznesu” i magazynie „Wprost” można było przeczytać, co na temat kobiet na wyższych stanowiskach zarządczych sądzą nasi ambasadorzy i eksperci. O naszych działaniach można było usłyszeć również w Polskim Radiu i radiach lokalnych. Zaproszeni do audycji goście mówili o trudnościach na rynku pracy i o tym, jak walczyć z nierównością szans.

DSC 9110 mały

Kampanię rozpoczął briefing prasowy, odbywający się w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych. Uczestniczyli w nim nasi Ambasadorzy, a poprowadzony został on przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej Władysława Kosianiaka-Kamysza, Pełnomocniczkę Rządu ds. Równego Traktowania Małgorzatę Fuszarę oraz Prezydent Konfederacji Lewiatan dr Henrykę Bochniarz. Podczas briefingu komentowana była obecna sytuacja kobiet na rynku pracy, dyskutowane były także sposoby walki z nierównością. Wniosek z tego spotkania był krótki: Trzeba działać!

Tym, co najbardziej zaskoczyło uczestników i uczestniczki spotkania była akcja „Niewidzialne Bariery”. W głównym holu Giełdy Papierów Wartościowych przed ruchomymi schodami zostały rozstawione dwie przezroczyste ścianki z wyciętymi drzwiami, oznaczone napisami odpowiednio „men only”/”women only”. Po przejściu przez „męską” ściankę, ruchome schody poprowadziły panów na następne piętro. Schody znajdujące się za ścianką „dla kobiet” zostały wyłączone. Aby dostać się wyżej, trzeba było wejść o własnych siłach. Odmienność funkcjonowania obu ścieżek symbolizowała odmienność warunków, w jakich realizują się kobiece i męskie drogi karier. Akcja „Niewidzialne bariery” uświadomiła zebranym trudności, jakich doświadczają kobiety i mężczyźni w dostępie do wyższych stanowisk decyzyjnych. Kampanii towarzyszył również konkurs odbywający się za pośrednictwem facebooka. Podczas briefingu goście dostali wlepki promujące równość w biznesie i te oto wlepki fotografowali w różnych miejscach, promując tym samym naszą akcję.

DSC 9165 mały

Nasza kampania trafiła do szerokiego grona odbiorców. Jesteśmy dumni, że udało nam się zgromadzić tak liczne grono Ambasadorów wspierających nasze działania. Mamy nadzieję, że wraz z zakończeniem kampanii nie skończy się promowanie równości w biznesie i w niedługim czasie zwiększy się udział kobiet na stanowiskach zarządczych.

Zdjęcia: Piotr Krajewski / FORMIND